WEKO3
アイテム
器械運動におけるハイブリッド授業の学習成果の検証について
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2506
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2506a020814d-4dd5-4f95-91cf-3623e5302ba6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-03 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 器械運動におけるハイブリッド授業の学習成果の検証について | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Verifying Learning Results of Hybrid Lessons for Gymnastics | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ハイブリッド授業 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 器械運動 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 対面受講 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | オンライン受講 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習成果 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | hybrid classes | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | gymnastics | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | face-to-face classes | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | online classes | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learning outcomes | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
正見, こずえ
× 正見, こずえ× 西田, 昂平× 谷本, 英彰× MASAMI, Kozue× NISHIDA, Kohei× TANIMOTO, Hideaki |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | We surveyed the effectiveness of hybrid classes for learning. These online lectures combined with face-to-face instruction were introduced due to the spread of the novel coronavirus infection. In the cases of simultaneous interactive online lectures, students accomplished easy exercise tasks and achievements appeared in the acquisition of these tasks. But, ①Acquiring relatively difficult techniques, and ②Understanding the properties of mat movement, our data shows that the learning results of face-to-face lectures were significantly higher than simultaneous interactive online lectures. It is conceivable that the learning of easy exercise tasks and acquisition of knowledge can be mastered through simultaneous interactive online lectures. However, it was suggested that learning outcomes were low in terms of mastering tasks and learning developmental content. |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 新型コロナウィルス感染症の感染拡大によって導入されたハイブリッド授業(対面式講義と同時双方向性オンライン式)の学習成果について調査を実施し検証をおこなった。 容易な運動課題であれば,同時双方向性オンライン式講義での課題習得に成果が現れた。しかしながら,「発展技の技術および技能習得」と「マット運動の特性についての理解」は,同時双方向性オンライン式講義に比べ対面式講義の学習成果が有意に高いことが示された。 容易な運動課題の習得と知識を得るという学習は,同時双方向性オンライン式講義で習得できる可能性が考えられる。しかし,課題を体得することや発展的な内容を学習する上では,学習成果が低いことが示唆された。 |
|||||
書誌情報 |
ja : 大阪産業大学論集 人文・社会科学編 en : JOURNAL OF OSAKA SANGYO UNIVERSITY Humanities & Social Sciences 巻 46, p. 59-67, 発行日 2022-11-30 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 大阪産業大学学会 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 1882-5966 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12289436 |