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  1. 大阪産業大学論集
  1. 大阪産業大学論集
  2. 自然科学編
  1. 大阪産業大学論集
  2. 自然科学編
  3. 131

軌条輪模型装置を用いた鉄道車両の蛇行動解析

https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2354
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2354
0e838969-5acd-4a30-bc55-903d5a16a7e9
名前 / ファイル ライセンス アクション
047-058.pdf 047-058 (652.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-11-19
タイトル
タイトル 軌条輪模型装置を用いた鉄道車両の蛇行動解析
言語 ja
タイトル
タイトル A Hunting Analysis of Railway Vehicles Using the Roller Rig Model
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 振動解析
キーワード
主題Scheme Other
主題 鉄道車両
キーワード
主題Scheme Other
主題 軌条輪模型装置
キーワード
主題Scheme Other
主題 蛇行動
キーワード
主題Scheme Other
主題 踏面勾配
キーワード
主題Scheme Other
主題 相似則
キーワード
主題Scheme Other
主題 固有振動
キーワード
主題Scheme Other
主題 スペクトル解析
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Vibration analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Railway vehicle
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Roller rig model equipment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Hunting
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Wheel tread
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Model rules
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Natural vibration
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Spectrum analysis
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 大津山, 澄明

× 大津山, 澄明

ja 大津山, 澄明

ja-Kana オオツヤマ, スミアキ

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浅田, 晴香

× 浅田, 晴香

ja 浅田, 晴香

ja-Kana アサダ, ハルカ

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原田, 愉平

× 原田, 愉平

ja 原田, 愉平

ja-Kana ハラダ, ユヘイ

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OHTSUYAMA, Sumiaki

× OHTSUYAMA, Sumiaki

en OHTSUYAMA, Sumiaki

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ASADA, Haruka

× ASADA, Haruka

en ASADA, Haruka

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HARADA, Yuhei

× HARADA, Yuhei

en HARADA, Yuhei

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The vibration of the bogie and the car body becomes remarkable with the speedup of the train, and there are effects, such as safety, riding comfort, rails or ground facilities. This is a very important problem. The problem of vibration in railway vehicles is a very important matter in terms of safety and riding comfort, and a detailed analysis is required. Our experiment was carried out using the roller rig model equipment in 4 kinds of wheel tread gradient( 1/10 to 1/40).
 The vibration of the railway vehicle is mainly caused by wheels and bogies running on the rail, and it is transmitted to the car body. Of great concern is the danger of derailment, when the hunting occurs at high speed and it has an adverse effect on riding comfort. In this paper, the hunting or phenomenon of railway vehicle generated at high running speed in comparison to low speed is verified using the roller rig model equipment. The purpose of this study is to clarify the relation with the natural vibration of the car body from the viewpoint of the bogie hunting phenomenon.
言語 en
bibliographic_information ja : 大阪産業大学論集 自然科学編
en : JOURNAL OF OSAKA SANGYO UNIVERSITY Natural Sciences

巻 131, p. 47-58, 発行日 2021-03-31
出版者
出版者 大阪産業大学学会
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 0287-1394
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0002870X
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Ver.1 2023-06-20 13:21:52.168669
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