ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大阪産業大学経済論集
  1. 大阪産業大学経済論集
  2. 第21巻
  1. 大阪産業大学経済論集
  2. 第21巻
  3. 第2・3合併号

ゲームを用いたアイスブレイクの効果測定

https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2271
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2271
40ce4be8-6d1f-4198-b7ff-afe74452b888
名前 / ファイル ライセンス アクション
121_133齋藤先生.pdf 121_133齋藤先生 (782.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-10-28
タイトル
タイトル ゲームを用いたアイスブレイクの効果測定
タイトル
タイトル Evaluating“ Ice Breaker” Games Used in Classroom Experiments
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 教室実験
キーワード
主題Scheme Other
主題 アイスブレイク
キーワード
主題Scheme Other
主題 協力関係
キーワード
主題Scheme Other
主題 導入教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 ゲーム
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 classroom experiment|breaking the ice|cooperation|orientation education|playing
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 齋藤, 立滋

× 齋藤, 立滋

齋藤, 立滋

ja-Kana サイトウ, リュウジ

Search repository
藤井, 陽一朗

× 藤井, 陽一朗

藤井, 陽一朗

ja-Kana フジイ, ヨウイチロウ

Search repository
大谷, 剛

× 大谷, 剛

大谷, 剛

ja-Kana オオタニ, ゴウ

Search repository
SAITO, Ryuji

× SAITO, Ryuji

en SAITO, Ryuji

Search repository
FUJII, Yoichiro

× FUJII, Yoichiro

en FUJII, Yoichiro

Search repository
OTANI, Go

× OTANI, Go

en OTANI, Go

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 “Breaking ice” between students is important during classroom group activities, such as discussions and economy experiments for achieving educational goals. We examine the use of self-introductions and game activities when conducting activities to encourage interpersonal communication. Subjects were randomly assigned to a control group and a treatment group. They then took part in some trial activities after self-introductions, which had a negative frame (control) and positive frame (treatment). We found the number of keywords used by the subjects to indicate themselves in the treatment group was larger than in the control group. This suggests the members of the treatment group may have been able to communicate more actively with each other. We show, however, the score for playing games, which requires cooperation was identical between groups.
書誌情報 大阪産業大学経済論集
en : OSAKA SANGYO UNIVERSITY JOURNAL OF ECONOMICS

巻 21, 号 2・3, p. 43-55, 発行日 2020-07-31
出版者
出版者 大阪産業大学学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1345-1448
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11394639
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:22:49.168442
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3