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  1. 大阪産業大学人間環境論集
  1. 大阪産業大学人間環境論集
  2. 19

日本市場における中国製ゲームアプリに関する研究 ―異文化融合と中国製「日系ゲーム」―

https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2239
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2239
dabb1600-45a8-4cb1-b3a2-ba8606dc95c0
名前 / ファイル ライセンス アクション
001-024.pdf 001-024 (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-09-28
タイトル
タイトル 日本市場における中国製ゲームアプリに関する研究 ―異文化融合と中国製「日系ゲーム」―
言語 ja
タイトル
タイトル Chinese game applications in the Japanese market; An analysis of Cultural Fusion and“ Japanese-Style Games” Made by Chinese
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ゲームアプリ
キーワード
主題Scheme Other
主題 中国
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本
キーワード
主題Scheme Other
主題 市場
キーワード
主題Scheme Other
主題 異文化融合
キーワード
主題Scheme Other
主題 「日系ゲーム」
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 game applications
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 China
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japan
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 market
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 cultural fusion,
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese-Style Games”
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 劉, 雨晨

× 劉, 雨晨

ja 劉, 雨晨

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曽我, 千亜紀

× 曽我, 千亜紀

ja 曽我, 千亜紀

ja-Kana ソガ, チアキ

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LIU, Yuchen

× LIU, Yuchen

en LIU, Yuchen

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SOGA, Chiaki

× SOGA, Chiaki

en SOGA, Chiaki

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years, game applications from China have entered the Japanese market and have had a big impact. In this paper, we analyze the characteristics of several representative titles from Chinese game applications. We try to answer the following questions. Are Chinese products treated as a different culture by the Japanese market and users? Are “Japanese-style games” always made by Japanese or Japanese game companies? We show that the traditional views about and defining “Japanese-style games” are changing under the influence of globalization and the restructuring of the game industry.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 近年,中国発のゲームアプリが日本市場に進出し,影響力を強めている。本論では,数多くの中国製ゲームアプリの中から,いくつか代表的なタイトルを例に挙げて,その特徴を分析した。中国製ゲームは日本市場とユーザーに異文化として扱われているのか?「日系ゲーム」は必ず日本人もしくは日本のゲーム会社によって作られるのか?「日系ゲーム」についての従来の考え方と定義は,ゲーム業界のグローバル化に影響され,転換しつつあることを示す。
bibliographic_information ja : 大阪産業大学人間環境論集
en : OSAKA SANGYO UNIVERSITY JOURNAL OF HUMAN ENVIRONMENTAL STUDIES

巻 19, p. 1-24, 発行日 2020-03-30
出版者
出版者 大阪産業大学学会
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1347-2135
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1160706X
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Ver.1 2023-06-20 13:23:20.629036
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