@article{oai:osu.repo.nii.ac.jp:00002239, author = {劉, 雨晨 and 曽我, 千亜紀 and LIU, Yuchen and SOGA, Chiaki}, journal = {大阪産業大学人間環境論集, OSAKA SANGYO UNIVERSITY JOURNAL OF HUMAN ENVIRONMENTAL STUDIES}, month = {Mar}, note = {In recent years, game applications from China have entered the Japanese market and have had a big impact. In this paper, we analyze the characteristics of several representative titles from Chinese game applications. We try to answer the following questions. Are Chinese products treated as a different culture by the Japanese market and users? Are “Japanese-style games” always made by Japanese or Japanese game companies? We show that the traditional views about and defining “Japanese-style games” are changing under the influence of globalization and the restructuring of the game industry., 近年,中国発のゲームアプリが日本市場に進出し,影響力を強めている。本論では,数多くの中国製ゲームアプリの中から,いくつか代表的なタイトルを例に挙げて,その特徴を分析した。中国製ゲームは日本市場とユーザーに異文化として扱われているのか?「日系ゲーム」は必ず日本人もしくは日本のゲーム会社によって作られるのか?「日系ゲーム」についての従来の考え方と定義は,ゲーム業界のグローバル化に影響され,転換しつつあることを示す。}, pages = {1--24}, title = {日本市場における中国製ゲームアプリに関する研究 ―異文化融合と中国製「日系ゲーム」―}, volume = {19}, year = {2020}, yomi = {ソガ, チアキ} }