ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大阪産業大学論集
  1. 大阪産業大学論集
  2. 人文・社会科学編
  1. 大阪産業大学論集
  2. 人文・社会科学編
  3. 46

器械運動におけるハイブリッド授業の学習成果の検証について

https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2506
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2506
a020814d-4dd5-4f95-91cf-3623e5302ba6
名前 / ファイル ライセンス アクション
059-067.pdf 059-067 (713.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-03
タイトル
タイトル 器械運動におけるハイブリッド授業の学習成果の検証について
言語 ja
タイトル
タイトル Verifying Learning Results of Hybrid Lessons for Gymnastics
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ハイブリッド授業
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 器械運動
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 対面受講
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 オンライン受講
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習成果
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 hybrid classes
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 gymnastics
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 face-to-face classes
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 online classes
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning outcomes
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 正見, こずえ

× 正見, こずえ

ja 正見, こずえ

ja-Kana マサミ, コズエ

Search repository
西田, 昂平

× 西田, 昂平

ja 西田, 昂平

ja-Kana ニシダ, コウヘイ

Search repository
谷本, 英彰

× 谷本, 英彰

ja 谷本, 英彰

ja-Kana タニモト, ヒデアキ

Search repository
MASAMI, Kozue

× MASAMI, Kozue

en MASAMI, Kozue

Search repository
NISHIDA, Kohei

× NISHIDA, Kohei

en NISHIDA, Kohei

Search repository
TANIMOTO, Hideaki

× TANIMOTO, Hideaki

en TANIMOTO, Hideaki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 We surveyed the effectiveness of hybrid classes for learning. These online lectures combined with face-to-face instruction were introduced due to the spread of the novel coronavirus infection.
 In the cases of simultaneous interactive online lectures, students accomplished easy exercise tasks and achievements appeared in the acquisition of these tasks.
 But, ①Acquiring relatively difficult techniques, and ②Understanding the properties of mat movement, our data shows that the learning results of face-to-face lectures were significantly higher than simultaneous interactive online lectures.
 It is conceivable that the learning of easy exercise tasks and acquisition of knowledge can be mastered through simultaneous interactive online lectures. However, it was suggested that learning outcomes were low in terms of mastering tasks and learning developmental content.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 新型コロナウィルス感染症の感染拡大によって導入されたハイブリッド授業(対面式講義と同時双方向性オンライン式)の学習成果について調査を実施し検証をおこなった。
 容易な運動課題であれば,同時双方向性オンライン式講義での課題習得に成果が現れた。しかしながら,「発展技の技術および技能習得」と「マット運動の特性についての理解」は,同時双方向性オンライン式講義に比べ対面式講義の学習成果が有意に高いことが示された。
 容易な運動課題の習得と知識を得るという学習は,同時双方向性オンライン式講義で習得できる可能性が考えられる。しかし,課題を体得することや発展的な内容を学習する上では,学習成果が低いことが示唆された。
書誌情報 ja : 大阪産業大学論集 人文・社会科学編
en : JOURNAL OF OSAKA SANGYO UNIVERSITY Humanities & Social Sciences

巻 46, p. 59-67, 発行日 2022-11-30
出版者
出版者 大阪産業大学学会
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1882-5966
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12289436
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:16:08.379252
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3