WEKO3
アイテム
オンラインでの「グループワーク」に関する実践報告 ―Keynoteで多言語動作動詞辞書を作成する―
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2445
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2445ac45929c-856a-4ffd-947f-37a1323da6ec
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-08-10 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | オンラインでの「グループワーク」に関する実践報告 ―Keynoteで多言語動作動詞辞書を作成する― | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | An Online “Group Work” Practicum: Creating a Multilingual Action Verb Dictionary in Keynote | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | オンライン | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | グループワーク | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Keynote | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | ICTリテラシー | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Online | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | group work | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Keynote | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | ICT literacy | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
著者 |
紅粉, 芳惠
× 紅粉, 芳惠
× 山本, 晃輔
× BENIKO, Yoshie
× YAMAMOTO, Kohsuke
|
|||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | We examined how students created a multilingual action verb dictionary using the sharing function of Keynote. The class sampled was “Research Literacy 2” (a study skills seminar for 2nd year students) offered in the second semester of 2020. The twenty-three students enrolled in the class conducted a literature review and created a verb dictionary. In the last class, they were asked to evaluate their results and complete a questionnaire, submitted on Google Forms. Overall, students indicated “group work” was ‘interesting’ and ‘enjoyable,’ ‘useful,’ ‘achieved goals,’ ‘not boring,’ able to ‘take it seriously,’ they tried ‘not to be absent,’ made efforts to ‘improve group atmosphere,’ and able to fully ‘understand group work content.’ In addition, a significant correlation was confirmed between the level of interest in group work and the enjoyment of group work. We suggest the importance of “group work” in online classes, and the necessity of taking advantage of this learning format in both online and face-to-face class situations. |
|||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 大阪産業大学論集 人文・社会科学編 en : JOURNAL OF OSAKA SANGYO UNIVERSITY Humanities & Social Sciences 巻 44, p. 81-93, 発行日 2022-03-24 |
|||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 大阪産業大学学会 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1882-5966 | |||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA12289436 |