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  1. 大阪産業大学人間環境論集
  1. 大阪産業大学人間環境論集
  2. 21

大学生と一般成人におけるゲーム没入感と好まれるゲームタイトル ―テキストマイニングによるコレスポンデンス分析を用いた比較研究―

https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2439
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2439
daaf196b-6d97-4ae8-8d8c-a1faa74661ec
名前 / ファイル ライセンス アクション
001-009.pdf 001-009 (779.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-07-30
タイトル
タイトル 大学生と一般成人におけるゲーム没入感と好まれるゲームタイトル ―テキストマイニングによるコレスポンデンス分析を用いた比較研究―
言語 ja
タイトル
タイトル Game Engagement and Favorite Game Titles in College Students and General Adults: A Comparative Study of Using Text Mining with Correspondence Analysis
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ビデオゲーム
キーワード
主題Scheme Other
主題 ゲーム没入感
キーワード
主題Scheme Other
主題 大学生
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 video game
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 game engagement
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 college students
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 山本, 晃輔

× 山本, 晃輔

ja 山本, 晃輔

ja-Kana ヤマモト, コウスケ

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曽我, 千亜紀

× 曽我, 千亜紀

ja 曽我, 千亜紀

ja-Kana ソガ, チアキ

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ムナン, ジュリアン

× ムナン, ジュリアン

ja ムナン, ジュリアン

ja-Kana ムナン, ジュリアン

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YAMAMOTO, Kohsuke

× YAMAMOTO, Kohsuke

en YAMAMOTO, Kohsuke

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SOGA, Chiaki

× SOGA, Chiaki

en SOGA, Chiaki

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MENANT, Julien

× MENANT, Julien

en MENANT, Julien

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years, there has been much psychological research on video gaming. This study compares game engagement and favorite game titles among college students and general adults. We conducted a survey sampling two hundred and eighty-nine college students and five hundred and fifty-nine general adults who completed the Game Engagement Questionnaire (GEQ). Results show college students rated significantly higher compared to general adults on immersion and spatial presence factors of the GEQ. No significant differences are found between the groups in absorption and flow factor, which are subfactors in the GEQ. In addition, no difference in game play time between the groups is evident. These results suggest the time of day, rather than number of hours of game playing, may influence the gaming disorder. Furthermore, results of the text mining with correspondence analysis suggests there may be differences in the content of favorite game titles between college students and general adults.
bibliographic_information ja : 大阪産業大学人間環境論集
en : OSAKA SANGYO UNIVERSITY JOURNAL OF HUMAN ENVIRONMENTAL STUDIES

巻 21, p. 1-9, 発行日 2022-03-31
出版者
出版者 大阪産業大学学会
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1347-2135
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1160706X
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Ver.1 2023-06-20 13:17:42.852017
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