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アイテム
多雪地域を走行する鉄道車両下部への着雪のプロセスに関する研究
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2416
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/24161e6b9a0e-eab1-44cf-8947-40ad36ec97a6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
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公開日 | 2022-07-23 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 多雪地域を走行する鉄道車両下部への着雪のプロセスに関する研究 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Study on the Process of Snow adhering to the Railway Vehicle Lower Part, running in a Heavy Snow Region | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 雪 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 付着 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 鉄道車両 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 降雪風洞試験 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | シミュレーション | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 着雪プロセスモデル | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Snow | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Adhering | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Railway vehicle | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Snowfall wind tunnel tests | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Simulation | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Model of snow accretion process | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
眞下, 伸也
× 眞下, 伸也
× MASHIMO, Shinya
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抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | In the winter, a large amount of snow sometimes adheres to the railway vehicle lower part, running in a heavy snow region of Japan. Preventive measures on the vehicle against it are expected and have been studied, but enough effects are not provided until now. It is thought that the more effective measures can be realized by clarifying the process and mechanism of a large amount of snow adhering. In this study, as the first step for the elucidation, I considered a model of snow accretion process, based on the results of snowfall wind tunnel tests that had been performed so far, and from the result, I suggested the simulation techniques of the basic process of a large amount of snow adhering, described by the simple numerical expression and algorithm. Then I carried out the simulation that applied the technique, and verified the validity of it by comparing with the results of tests. |
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bibliographic_information |
ja : 大阪産業大学論集 自然科学編 en : JOURNAL OF OSAKA SANGYO UNIVERSITY Natural Sciences 巻 132, p. 121-141, 発行日 2022-03-31 |
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出版者 | ||||||||||||
出版者 | 大阪産業大学学会 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
item_10002_source_id_9 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0287−1394 | |||||||||||
item_10002_source_id_11 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN0002870X |