WEKO3
アイテム
応用型大学における第二外国語としての日本語教育 ―山東省済南市にある某応用型大学の調査を通して―
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2404
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/240465aa9a27-e9a2-494a-9b8b-47aa4eb70316
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
093_112 (938.4 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-06-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 応用型大学における第二外国語としての日本語教育 ―山東省済南市にある某応用型大学の調査を通して― | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Japanese Education as a Second Foreign Language in Applied University ―Taking an Applied University in Shandong Jinan as an Example | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 応用型大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 第二外国語としての日本語 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育現状 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 対策 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | applied University | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese as a second foreign language | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | current Teaching situations | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | measures | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
劉, 楽楽
× 劉, 楽楽× LIU, Lele |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | With the rapid spread of higher education in China, applied universities have become more important than ever. Methods of operation, composition of the faculty, and the nature of education are attracting more attention than ever before. With the rapid development of Japanese language education and active exchange between Japan and China, the number of Japanese language learners is steadily increasing, and universities are playing a leadership role in Japanese language education. There are more students who study Japanese as a second language than those who specialize in Japanese. In order to understand the status of Japanese language education as a second language at applied universities, we conducted a questionnaire survey mainly among students majoring in computer science at applied universities in Jinan. In this paper, I would like to discover the shortcomings in the classroom in terms of school policy, teacher composition, students’ motivation to learn a second foreign language, learning objectives, curriculum, teaching mode and materials, and explore countermeasures. |
|||||
書誌情報 |
ja : 大阪産業大学論集 人文・社会科学編 en : JOURNAL OF OSAKA SANGYO UNIVERSITY Humanities & Social Sciences 巻 43, p. 93-112, 発行日 2021-11-29 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 大阪産業大学学会 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 1882-5966 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12289436 |