ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大阪産業大学論集
  1. 大阪産業大学論集
  2. 人文・社会科学編
  1. 大阪産業大学論集
  2. 人文・社会科学編
  3. 41

アクティブラーニングを対象とする授業づくり支援に向けた一考察 ―相互研修型FD理念を手がかりとして―

https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2306
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2306
01ea5557-decc-4280-b8f4-6b743a6a017f
名前 / ファイル ライセンス アクション
019-035.pdf 019-035 (492.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-08-31
タイトル
タイトル アクティブラーニングを対象とする授業づくり支援に向けた一考察 ―相互研修型FD理念を手がかりとして―
言語 ja
タイトル
タイトル Class Structuring Support for Active Learning: Results of a Study by a “Mutual Faculty Development” Seminar
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 相互研修型FD
キーワード
主題Scheme Other
主題 授業づくり
キーワード
主題Scheme Other
主題 アクティブラーニング
キーワード
主題Scheme Other
主題 高等教育
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 mutual faculty development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 creating classes
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 active learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 higher education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 山田, 嘉徳

× 山田, 嘉徳

ja 山田, 嘉徳

ja-Kana ヤマダ, ヨシノリ

Search repository
今中, 舞衣子

× 今中, 舞衣子

ja 今中, 舞衣子

ja-Kana イマナカ, マイコ

Search repository
中山, 英治

× 中山, 英治

ja 中山, 英治

ja-Kana ナカヤマ, エイジ

Search repository
藤岡, 克則

× 藤岡, 克則

ja 藤岡, 克則

ja-Kana フジオカ, カツノリ

Search repository
藤岡, 芳郎

× 藤岡, 芳郎

ja 藤岡, 芳郎

ja-Kana フジオカ, ヨシロウ

Search repository
中原, 翔

× 中原, 翔

ja 中原, 翔

ja-Kana ナカハラ, ショウ

Search repository
山田, 耕嗣

× 山田, 耕嗣

ja 山田, 耕嗣

ja-Kana ヤマダ, コウジ

Search repository
榎, 真一

× 榎, 真一

ja 榎, 真一

ja-Kana エノキ, シンイチ

Search repository
YAMADA, Yoshinori

× YAMADA, Yoshinori

en YAMADA, Yoshinori

Search repository
IMANAKA, Maiko

× IMANAKA, Maiko

en IMANAKA, Maiko

Search repository
NAKAYAMA, Eiji

× NAKAYAMA, Eiji

en NAKAYAMA, Eiji

Search repository
FUJIOKA, Katsunori

× FUJIOKA, Katsunori

en FUJIOKA, Katsunori

Search repository
FUJIOKA, Yoshiro

× FUJIOKA, Yoshiro

en FUJIOKA, Yoshiro

Search repository
NAKAHARA, Sho

× NAKAHARA, Sho

en NAKAHARA, Sho

Search repository
YAMADA, Koji

× YAMADA, Koji

en YAMADA, Koji

Search repository
ENOKI, Sinichi

× ENOKI, Sinichi

en ENOKI, Sinichi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 There are many studies illustrating the significance of active learning for learners in higher education, however, it is also important for teachers to clarify their approach to creating and structuring classes that incorporate active learning. This study focused on a “mutual faculty development” approach and explores the importance and possibilities of its practice based on the results of an open-ended questionnaire survey in cooperation with participants of the “Osaka Sangyo University Faculty Development Seminar: Active Learning Practice Meeting”. Based on the findings, suggestions are proposed as how to better support classroom development for active learning, as well as, actual ways classroom development could be realized.
書誌情報 ja : 大阪産業大学論集 人文・社会科学編
en : JOURNAL OF OSAKA SANGYO UNIVERSITY Humanities & Social Sciences

巻 41, p. 19-35, 発行日 2021-03-31
出版者
出版者 大阪産業大学学会
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1882-5966
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12289436
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:19:29.580943
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3