WEKO3
アイテム
フランス語教員コミュニティにおける変容,継続性と価値の継承 ―「ペダゴジーを考える会(Péka)」に集う人々の語りから
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2140
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2140777cfdb2-4402-449f-a1f5-9ba444fe044d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-02-15 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | フランス語教員コミュニティにおける変容,継続性と価値の継承 ―「ペダゴジーを考える会(Péka)」に集う人々の語りから | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Transformation, Sustainability and Transmission of Values Among French Language Teachers: A Case Study of Narratives by“ Péka” Participants | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | コミュニティ変容 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | コミュニティの継続性 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 継承される価値 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Community transformation | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | community sustainability | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | transmission of values | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
今中, 舞衣子
× 今中, 舞衣子
× IMANAKA, Maiko
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to clarify the process of transformation in “informal” teacher communities that sustains their existence and identify the values given priority to assure sustainability of these communities. We analyzed the annual reports published by “Péka”, an informal community for French language teachers, and interviewed its members. Results show its process of transformation is based on dialogue in designing activity, because of the equal status of its members and their selfdirectedness, which are then transmitted to newcomers. These results suggest that, to form and develop a teacher community, it is important to construct and reconstruct a dialogical and collaborative relationship by transmitting common values in its process of transformation. | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 大阪産業大学論集 人文・社会科学編 en : JOURNAL OF OSAKA SANGYO UNIVERSITY Humanities & Social Sciences 巻 34, p. 91-110, 発行日 2018-10-31 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 大阪産業大学学会 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1882-5966 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12289436 |