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アイテム
社会貢献活動を活用した中小企業支援の一考察―価値共創マーケティングの視点から―
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2000136
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2000136a0943be3-8b9e-4459-8b4a-d786de51def9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
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公開日 | 2024-08-06 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 社会貢献活動を活用した中小企業支援の一考察―価値共創マーケティングの視点から― | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Supporting Small and Medium-sized Enterprises through Social Contribution Activities: From a Value Co-creation Marketing Perspective | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 中小企業 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 中小規模特性 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 社会課題 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 価値共創マーケティング | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 文脈 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | small and medium-sized enterprises | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | unique characteristics of small- and medium-sized enterprises | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | societal issues | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | value co-creation marketing | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | context | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
藤岡,芳郎
× 藤岡,芳郎
× FUJIOKA,Yoshiro
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抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | 中小企業のマーケティング戦略は大企業とは違う中小規模特性を活かす視点が重要である。中小企業の規模特性を活かすためには強みを磨くと同時に弱みを克服できる場を創造することが求められる。中小企業の経営者は社会課題を解決することに熱意を持っていることが多い。したがって、地域の中小企業が他の主体とつながりながら課題を解決しようとする場を生成すると共創することが可能である。本論文は中小企業支援機関の職員による社会貢献活動に焦点を当てる。そして、地域の企業が社会貢献活動をおこなうことがどのようなプロセスで自社の成果に結びつくのかについて検討する。 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The marketing strategies of small and medium-sized enterprises (SMEs) differ from those of large businesses in that SMEs take advantage of the unique characteristics of their size. To leverage these characteristics, they need to create opportunities to build on their strengths while overcoming any weaknesses. Many SME executives are passionate about tackling social issues. This therefore enables the formation and co-creation of avenues in which local SMEs can collaborate with other entities to devise solutions for social issues. This paper focuses on the social contribution activities that members of organizations that provide support to SMEs engage in. It also examines the processes by which the social contribution activities of local businesses can contribute to the success of these enterprises. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
bibliographic_information |
ja : 大阪産業大学経営論集 en : OSAKA SANGYO UNIVERSITY JOURNAL OF BUSINESS ADMINISTRATION 巻 25, 号 2・3合併号, p. 1-30, 発行日 2024-07-31 |
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出版者 | ||||||||||||
出版者 | 大阪産業大学学会 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
item_10002_source_id_9 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1345-1456 | |||||||||||
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収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA11394617 |