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  1. 大阪産業大学経営論集
  1. 大阪産業大学経営論集
  2. 第25巻
  1. 大阪産業大学経営論集
  2. 第25巻
  3. 第2・3合併号

社会貢献活動を活用した中小企業支援の一考察―価値共創マーケティングの視点から―

https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2000136
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2000136
a0943be3-8b9e-4459-8b4a-d786de51def9
名前 / ファイル ライセンス アクション
1-30.pdf 1-30.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-08-06
タイトル
タイトル 社会貢献活動を活用した中小企業支援の一考察―価値共創マーケティングの視点から―
言語 ja
タイトル
タイトル Supporting Small and Medium-sized Enterprises through Social Contribution Activities: From a Value Co-creation Marketing Perspective
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 中小企業
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 中小規模特性
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 社会課題
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 価値共創マーケティング
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 文脈
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 small and medium-sized enterprises
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 unique characteristics of small- and medium-sized enterprises
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 societal issues
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 value co-creation marketing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 context
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 藤岡,芳郎

× 藤岡,芳郎

ja 藤岡,芳郎

ja-Kana フジオカ,ヨシロウ

Search repository
FUJIOKA,Yoshiro

× FUJIOKA,Yoshiro

en FUJIOKA,Yoshiro

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 中小企業のマーケティング戦略は大企業とは違う中小規模特性を活かす視点が重要である。中小企業の規模特性を活かすためには強みを磨くと同時に弱みを克服できる場を創造することが求められる。中小企業の経営者は社会課題を解決することに熱意を持っていることが多い。したがって、地域の中小企業が他の主体とつながりながら課題を解決しようとする場を生成すると共創することが可能である。本論文は中小企業支援機関の職員による社会貢献活動に焦点を当てる。そして、地域の企業が社会貢献活動をおこなうことがどのようなプロセスで自社の成果に結びつくのかについて検討する。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The marketing strategies of small and medium-sized enterprises (SMEs) differ from those of large businesses in that SMEs take advantage of the unique characteristics of their size. To leverage these characteristics, they need to create opportunities to build on their strengths while overcoming any weaknesses. Many SME executives are passionate about tackling social issues. This therefore enables the formation and co-creation of avenues in which local SMEs can collaborate with other entities to devise solutions for social issues. This paper focuses on the social contribution activities that members of organizations that provide support to SMEs engage in. It also examines the processes by which the social contribution activities of local businesses can contribute to the success of these enterprises.
言語 en
bibliographic_information ja : 大阪産業大学経営論集
en : OSAKA SANGYO UNIVERSITY JOURNAL OF BUSINESS ADMINISTRATION

巻 25, 号 2・3合併号, p. 1-30, 発行日 2024-07-31
出版者
出版者 大阪産業大学学会
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1345-1456
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11394617
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Ver.1 2024-08-05 00:49:53.471543
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