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中国沿海地域における国際物流の革新展開に関する実証分析 : 中国経済発展の潮流を踏まえて
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/213
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/21315039b01-a87b-40fb-bccb-12b8bd1b1d18
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
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公開日 | 2010-02-01 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 中国沿海地域における国際物流の革新展開に関する実証分析 : 中国経済発展の潮流を踏まえて | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | An Econometric Analysis on the Innovative Development of International Physical : Distribution in China Costal Regions Based on Its Current Stream of Economic Growth | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ロジスティクス | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ボトルネック | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 物流発展段階 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 物流ネットワーク | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | サプライチェーン・マネジメント | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Logistics | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Bottleneck | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Stages of Logistics Development | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Logistics Network | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Supply Chain Management | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
item_2_description_1 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||
記事種別(日) | ||||||||
論文 | ||||||||
記事種別(英) | ||||||||
en | ||||||||
Article | ||||||||
著者名(日) |
潘, 鵬
× 潘, 鵬
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著者名(英) |
PAN, Peng
× PAN, Peng
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著者所属(日) | ||||||||
大阪産業大学経営・流通学研究科 | ||||||||
item_2_description_12 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to trace the logistics development stage of China and to find out its leading district with logistics driver. The Logistics reform in China delayed about 10-15 years after Japan. But its reform has shown the remarkable progress as the member nation of WTO agreement since 2001. Especially main three districts, Shenzhen, Shanghai Pudong New Area and Tianjin Binhai New Area are the main drivers of economic development of China. It is very interesting matter how they have affected each other in the development of logistics. In order to demonstrate this theme I build up the causal relationship model and estimate it by least-squares method. As a result I find the Shanghai has been the development core of China absorbing the economic growth of Shenzhen and Tianjin. | |||||||
item_2_source_id_13 | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11394617 | |||||||
item_2_relation_13 | ||||||||
識別子タイプ | EISSN | |||||||
関連識別子 | 1345-1456 | |||||||
bibliographic_information |
ja : 大阪産業大学経営論集 en : OSAKA SANGYO UNIVERSITY JOURNAL OF BUSINESS ADMINISTRATION 巻 11, 号 2, p. 269-294, 発行日 2010-02 |