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アイテム
車いすの段差・隙間乗り越え性能に関する一考察
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2538
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2538307ed1fa-daff-4c8d-aec3-57dc308224b4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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001-016 (5.3 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2023-05-12 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 車いすの段差・隙間乗り越え性能に関する一考察 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on Performance of Wheelchair Traveling over Steps and Gaps | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 段差・隙間 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 段差等価勾配角度 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 前輪駆動車いす | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 新機構車いす | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 回転ブロック現象 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | steps and gaps | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | step equivalent gradient angles | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | wheelchair | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | wheelchair drive mechanism | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | rotating block phenomenon | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
大津山, 澄明
× 大津山, 澄明× 浅田, 晴香× OHTSUYAMA, Sumiaki× ASADA, Haruka |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Currently, there are competing barriers between steps and gaps when wheelchair users get on and off railcars and other vehicles while moving around town or on public transportation. It is conceivable that many wheelchair users will continue to travel using various means of transportation. In another our study, geometric theoretical formulas were derived using wheel diameters, step and gap dimensions and step equivalent gradient angles of a self-propelled manual wheelchair. It is shown in this study that there is a limit in the performance of stepping and crevice clearance. In addition, it was shown that by using various techniques, it was possible to enhance riding performance and prevent wheelchairs from getting stuck. The front wheel manual wheelchair has been also upgraded to greatly enhance its ability to climb over steps and gaps, and developed a wheelchair with a new type of drive mechanism that makes it easier to get on and off railway vehicles. The wheelchair, it should be noted, is beyond the capabilities of ordinary electric wheelchairs and has been patented. | |||||
書誌情報 |
ja : 大阪産業大学論集 自然科学編 en : JOURNAL OF OSAKA SANGYO UNIVERSITY Natural Sciences 巻 133, p. 1-16, 発行日 2023-03-31 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 大阪産業大学学会 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 0287-1394 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN0002870X |