WEKO3
アイテム
中国の応用型大学における第二外国語としての日本語授業についての考察 ―山東省済南市にある某応用型大学の授業観察を通して―
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2470
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/24700f4ba42a-b175-418d-8fac-165b35941d28
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-09-30 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 中国の応用型大学における第二外国語としての日本語授業についての考察 ―山東省済南市にある某応用型大学の授業観察を通して― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Consideration of Japanese Lessons as a Second Foreign Language in Applied University of China ―Through Class Observation at a Certain Applied University in Jinan Shandong | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 応用型大学 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 授業観察 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 第二外国語としての日本語の教育現状 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Applied University | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Class Observation | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Japanese Lessons as a Second Foreign Language | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
劉, 楽楽
× 劉, 楽楽
× LIU, Lele
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | In China, applied universities occupy a more important position than ever before and are attracting attention. At applied universities, there are more students studying Japanese as a second language than students studying Japanese specially. In order to understand the situation of Japanese language education as a second language at the university, we observed the class using a class of students majoring in computer science at a university in Jinan city as a sample. In this dissertation, I would like to observe teacher’s guidance, questions, discussions, etc. in the Japanese language class as a second foreign language, grasp the situation of the class, discover problems, and search for countermeasures. | |||||||||
書誌情報 |
ja : 大阪産業大学論集 人文・社会科学編 en : JOURNAL OF OSAKA SANGYO UNIVERSITY Humanities & Social Sciences 巻 45, p. 79-93, 発行日 2022-07-28 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 大阪産業大学学会 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-5966 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12289436 |