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  1. 大阪産業大学経済論集
  1. 大阪産業大学経済論集
  2. 第22巻
  1. 大阪産業大学経済論集
  2. 第22巻
  3. 第2号

温泉観光地の選択属性が観光地のイメージ,知覚価値,行動意図に及ぼす影響 ―(韓国)馬金山温泉観光地を中心に―

https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2296
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2296
07083deb-907c-411a-a4a9-181e6d14963a
名前 / ファイル ライセンス アクション
001-021李先生.pdf 001-021李先生 (2.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-08-31
タイトル
タイトル 温泉観光地の選択属性が観光地のイメージ,知覚価値,行動意図に及ぼす影響 ―(韓国)馬金山温泉観光地を中心に―
タイトル
タイトル The Impact of Hot Spring Destination Attributes on the Tourism Image, Perceived Value, and Behavior Intention: Focusing on Mageumsan Hot Spring Tourist Area in Korea
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 選択属性
キーワード
主題Scheme Other
主題 観光地イメージ
キーワード
主題Scheme Other
主題 知覚価値
キーワード
主題Scheme Other
主題 行動意図
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Attributes
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 tourism image
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 perceived value
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 behavior intention
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 李, 昌訓

× 李, 昌訓

李, 昌訓

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高, 湖錫

× 高, 湖錫

高, 湖錫

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LEE, Changhoon

× LEE, Changhoon

en LEE, Changhoon

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KO, Hoseok

× KO, Hoseok

en KO, Hoseok

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this article is to find out what attributes tourists carefully recognize when choosing hot spring tourist spots, how these attributes affect the image and perceived value of the tourist spots, and what results the image and perceived value of the tourist spots have on their intent to act. As a result of the analysis, it was found that all hypotheses had a significant positive effect, and therefore, in hot spring tourist attractions, continuous interest and efforts must be made to maintain and manage the four factors that make up the tourist’s selective attributes( water quality, cost of using hot spring, hot spring facilities, and development of surrounding tourist attractions), and thus the perceived value of tourists can lead to the tourist’s intention to visit again.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿は,観光客が温泉観光地を選択する際にどのような属性を大切に認識し,これらの属性が観光地のイメージと知覚価値にどのような影響を及ぼすのか,さらに観光地のイメージと知覚価値が行動意図にどのような結果を与えているのかを究明することを目的とした。分析の結果,全ての仮説において有意な正(+)の影響があることが分かったし,したがって,温泉観光地では観光客の選択属性を構成する4つの要因(温泉の水質,温泉を利用するための費用,温泉の施設,周辺観光地の整備)についての維持・管理に持続的な関心と努力を払う必要がある。またこれによって観光客の知覚価値が観光客の再訪問意図にもつながるという結果を示している。
書誌情報 大阪産業大学経済論集
en : OSAKA SANGYO UNIVERSITY JOURNAL OF ECONOMICS

巻 22, 号 2, p. 1-21, 発行日 2021-03-31
出版者
出版者 大阪産業大学学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1345-1448
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11394639
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Ver.1 2023-06-20 13:22:26.111749
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