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  1. 大阪産業大学経営論集
  1. 大阪産業大学経営論集
  2. 第5巻
  1. 大阪産業大学経営論集
  2. 第11巻
  3. 第3号

ロジスティクス・パートナーシップの確立と海運業の構造変化

https://osu.repo.nii.ac.jp/records/228
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/228
b096228f-4eda-4748-9b93-65ea28062b1c
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00006417542.pdf KJ00006417542.pdf (3.2 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-06-01
タイトル
タイトル ロジスティクス・パートナーシップの確立と海運業の構造変化
言語 ja
タイトル
タイトル On the Logistics Partnership Establishment in Relation with the Structural Change in Shipping Industry
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ロジスティクス・パートナーシップ
キーワード
主題Scheme Other
主題 サプライチェーン・マネジメント
キーワード
主題Scheme Other
主題 サードパーティロジスティクス
キーワード
主題Scheme Other
主題 ネットワーク
キーワード
主題Scheme Other
主題 取引費用
キーワード
主題Scheme Other
主題 規制緩和
キーワード
主題Scheme Other
主題 海運業のライフサイクル
キーワード
主題Scheme Other
主題 構造変化
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Logistics Partnership
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 SCM
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 3PL
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Network
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Transaction Costs
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Deregulation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Shipping Life Cycle
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Structural Change
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
item_2_description_1
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
論文
記事種別(英)
en
Article
著者名(日) 宮下, 國生

× 宮下, 國生

ja 宮下, 國生

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著者名よみ ミヤシタ, クニオ

× ミヤシタ, クニオ

ja-Kana ミヤシタ, クニオ

Search repository
著者名(英) MIYASHITA, Kunio

× MIYASHITA, Kunio

en MIYASHITA, Kunio

Search repository
著者所属(日)
大阪産業大学経営学部流通学科
item_2_description_12
内容記述タイプ Other
内容記述 Shipping industry has endeavored to establish the logistics partnership with shippers in two directions. One is composed of the long term transport contract and the medium term contract of affreightment in bulk carrier and tanker shipping markets in order to avoid the sudden and drastic change in free market freight rates, both of which are the transformation of consecutive voyage charter contracts based on the full cost principle including the stable profit. The other is the development of third party logistics, which is the response of liner shipping to logistics strategies of shippers of finished goods and parts in manufacturing and distribution industries. It is certain that the basic stream of logistics partnership has been supported either by the voluntary originality conception in free shipping markets or the policy inducement of government in oligopolistic one. Thus the sufficient condition of logistics partnership has been established by the effort of firm or government. At the same time it is necessary for the market participants to seize the chance of structural changes in shipping life cycles as the necessary condition for building up the logistics partnership. The purpose of this paper is to make clear the necessary and sufficient condition for logistics partnership establishment from the viewpoint of system building and structural change in shipping industry.
item_2_source_id_13
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11394617
item_2_relation_13
識別子タイプ EISSN
関連識別子 1345-1456
bibliographic_information ja : 大阪産業大学経営論集
en : OSAKA SANGYO UNIVERSITY JOURNAL OF BUSINESS ADMINISTRATION

巻 11, 号 3, p. 377-394, 発行日 2010-06
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Ver.1 2023-06-20 13:36:15.601851
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