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ロジスティクス・パートナーシップの確立と海運業の構造変化
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/228
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/228b096228f-4eda-4748-9b93-65ea28062b1c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00006417542.pdf (3.2 MB)
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2010-06-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ロジスティクス・パートナーシップの確立と海運業の構造変化 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | On the Logistics Partnership Establishment in Relation with the Structural Change in Shipping Industry | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ロジスティクス・パートナーシップ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | サプライチェーン・マネジメント | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | サードパーティロジスティクス | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ネットワーク | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 取引費用 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 規制緩和 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 海運業のライフサイクル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 構造変化 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Logistics Partnership | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | SCM | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 3PL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Network | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Transaction Costs | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Deregulation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Shipping Life Cycle | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Structural Change | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
著者名(日) |
宮下, 國生
× 宮下, 國生 |
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著者名よみ |
ミヤシタ, クニオ
× ミヤシタ, クニオ |
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著者名(英) |
MIYASHITA, Kunio
× MIYASHITA, Kunio |
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著者所属(日) | ||||||
値 | 大阪産業大学経営学部流通学科 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Shipping industry has endeavored to establish the logistics partnership with shippers in two directions. One is composed of the long term transport contract and the medium term contract of affreightment in bulk carrier and tanker shipping markets in order to avoid the sudden and drastic change in free market freight rates, both of which are the transformation of consecutive voyage charter contracts based on the full cost principle including the stable profit. The other is the development of third party logistics, which is the response of liner shipping to logistics strategies of shippers of finished goods and parts in manufacturing and distribution industries. It is certain that the basic stream of logistics partnership has been supported either by the voluntary originality conception in free shipping markets or the policy inducement of government in oligopolistic one. Thus the sufficient condition of logistics partnership has been established by the effort of firm or government. At the same time it is necessary for the market participants to seize the chance of structural changes in shipping life cycles as the necessary condition for building up the logistics partnership. The purpose of this paper is to make clear the necessary and sufficient condition for logistics partnership establishment from the viewpoint of system building and structural change in shipping industry. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11394617 | |||||
書誌情報 |
大阪産業大学経営論集 巻 11, 号 3, p. 377-394, 発行日 2010-06 |