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  1. 大阪産業大学経営論集
  1. 大阪産業大学経営論集
  2. 第5巻
  1. 大阪産業大学経営論集
  2. 第11巻
  3. 第2号

国際ロジスティクスサイクルと日本経済の構造転換

https://osu.repo.nii.ac.jp/records/210
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/210
06ab5b28-b2aa-4ed6-b9bc-7f2bd82b50d1
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00006134000.pdf KJ00006134000.pdf (1.9 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-02-01
タイトル
タイトル 国際ロジスティクスサイクルと日本経済の構造転換
言語 ja
タイトル
タイトル International Logistics Cycle and the Structural Change in Japanese Economy
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 国際ロジスティクスサイクル
キーワード
主題Scheme Other
主題 モード選択行動
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本の失われた10年
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 International logistics Cycle
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Modal Choice Behavior
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japan's Lost Decade
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
item_2_description_1
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
論文
記事種別(英)
en
Article
著者名(日) 宮下, 國生

× 宮下, 國生

ja 宮下, 國生

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著者名よみ ミヤシタ, クニオ

× ミヤシタ, クニオ

ja-Kana ミヤシタ, クニオ

Search repository
著者名(英) MIYASHITA, Kunio

× MIYASHITA, Kunio

en MIYASHITA, Kunio

Search repository
著者所属(日)
大阪産業大学経営学部流通学科
item_2_description_12
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper aims to demonstrate the existence of international logistics cycle generated by the modal choice behavior of shippers. In practice since 1994 the air cargo export transport has been preferred to container cargo export one, which will indicate the epoch making structural change in the shippers' logistics behavior. Which type of long term cycle can be found in the economic leading route from Japan to US? Certainly in the economic environment of global linkage, US economy is the leader and the other is follower. Especially Asian economy plays the important role to buffer the risk of global economic fluctuation. From this point of view the modal choice behavior of international physical distribution between container ship and air machine will be able to be explained by the difference of total costs, opportunity cost and buffer cost on three important export routes from Japan to US, EU and Asia. Based on the econometric analysis on the Japanese export physical distribution toward US, about 16 years' logistics cycle can be found as the representative one. In this cycle the period of "Japan's lost decade" in 1990s is not stagnant, but rather potentially innovative. Or it can be called for the early stage of innovation. Why such difference can coexist between Japan's business cycle and the international logistics cycle? This indicates the essentials of "Japan's lost decade" , which means the demand deficit period under the innovative technological progress.
item_2_source_id_13
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11394617
item_2_relation_13
識別子タイプ EISSN
関連識別子 1345-1456
bibliographic_information ja : 大阪産業大学経営論集
en : OSAKA SANGYO UNIVERSITY JOURNAL OF BUSINESS ADMINISTRATION

巻 11, 号 2, p. 187-209, 発行日 2010-02
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Ver.1 2023-06-20 13:36:31.711229
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