WEKO3
アイテム
中国環渤海経済圏における国際物流をめぐる港湾競争
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/247
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/24744a51103-f53a-4ded-bed2-3c3266676e5d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-10-01 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 中国環渤海経済圏における国際物流をめぐる港湾競争 | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Port Logistics Competition in the Bohai Economic Rim | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | アライアンス | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 高速鉄道 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 新経済モデル | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 生産過剰(供給過剰) | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 因果連鎖 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | グローバルロジスティクス | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Alliance | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | High-speed Railways | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Economic Development New Model | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Over-capacity | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Causal Chain | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Global Logistics | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
item_2_description_1 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||
記事種別(日) | ||||||||
論文 | ||||||||
記事種別(英) | ||||||||
en | ||||||||
Article | ||||||||
著者名(日) |
潘, 鵬
× 潘, 鵬
|
|||||||
著者名(英) |
PAN, Peng
× PAN, Peng
|
|||||||
著者所属(日) | ||||||||
大阪産業大学経営・流通学研究科 | ||||||||
item_2_description_12 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The central area of the economic evolution in China moves from the Pearl economic area into the Bohai Economic Rim through the Yangtze economic area. Particularly, the Bohai Economic Rim designated as the third economic engine aims at the center of the global logistics in the northern region of China. This article aims to clarify the main economic characteristics of the three principal cities in the Bohai Economic Rim (Tianjin, Qingdao and Dalian) and to analyses econometrically their relative economic relationship. | |||||||
item_2_source_id_13 | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11394617 | |||||||
item_2_relation_13 | ||||||||
識別子タイプ | EISSN | |||||||
関連識別子 | 1345-1456 | |||||||
bibliographic_information |
ja : 大阪産業大学経営論集 en : OSAKA SANGYO UNIVERSITY JOURNAL OF BUSINESS ADMINISTRATION 巻 12, 号 1, p. 105-126, 発行日 2010-10 |