ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大阪産業大学論集
  1. 大阪産業大学論集
  2. 人文・社会科学編
  1. 大阪産業大学論集
  2. 人文・社会科学編
  3. 40

論証型レポートライティングにおける学びのプロセスを測定する尺度(DRAW9)の構成

https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2337
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2337
b406152f-8aa9-4c77-a433-aafa82a8c8a1
名前 / ファイル ライセンス アクション
001-017.pdf 001-017 (991.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-10-15
タイトル
タイトル 論証型レポートライティングにおける学びのプロセスを測定する尺度(DRAW9)の構成
言語 ja
タイトル
タイトル Scale Construction of the Learning Process Focusing on “Demonstrative Report Based on Academic Writing”
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 論証型レポートライティング尺度
キーワード
主題Scheme Other
主題 学びのプロセス
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己調整学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 状況的学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 トライアンギュレーション
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 demonstrative report writing scale
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning process
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-regulated learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 situated learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 triangulation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 山田, 嘉徳

× 山田, 嘉徳

ja 山田, 嘉徳

ja-Kana ヤマダ, ヨシノリ

Search repository
岩﨑, 千晶

× 岩﨑, 千晶

ja 岩﨑, 千晶

ja-Kana イワサキ, チアキ

Search repository
多田, 泰紘

× 多田, 泰紘

ja 多田, 泰紘

ja-Kana タダ, ヤスヒロ

Search repository
YAMADA, Yoshinori

× YAMADA, Yoshinori

en YAMADA, Yoshinori

Search repository
IWASAKI, Chiaki

× IWASAKI, Chiaki

en IWASAKI, Chiaki

Search repository
TADA, Yasuhiro

× TADA, Yasuhiro

en TADA, Yasuhiro

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A survey was conducted for the purpose of creating a scale to measure the learning process of students when engaged with demonstrative report writing. We developed the demonstrative report writing scale DRAW9 (Demonstrative Report based on Academic Writing 9) consisting of two factor-9 items, namely, a regulation strategy factor and a help seeking strategy factor. These were based on a factor analysis of data from 144 college students writing argumentative reports. The scale structure was analyzed in relation to the report thesis. During the report writing activity, the data showed students were more likely to use the help seeking strategy on topics that were not related to their own designated classes than on class-related topics specified by the teacher. We argue the necessity for further research into the practice of social interaction and methodological examination of learning processes.
書誌情報 ja : 大阪産業大学論集 人文・社会科学編
en : JOURNAL OF OSAKA SANGYO UNIVERSITY Humanities & Social Sciences

巻 40, p. 1-17, 発行日 2020-10-31
出版者
出版者 大阪産業大学学会
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1882-5966
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12289436
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:20:09.154938
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3