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  1. 大阪産業大学経営論集
  1. 大阪産業大学経営論集
  2. 第5巻
  1. 大阪産業大学経営論集
  2. 第11巻
  3. 第3号

アメリカ市場拡大に向けた大型二輪車の商品化 : ホンダとカワサキにおける大型二輪車の漸進的イノベーション

https://osu.repo.nii.ac.jp/records/227
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/227
6718c962-d624-43f8-81d2-4c883f86b5b9
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00006417541.pdf KJ00006417541.pdf (2.3 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-06-01
タイトル
タイトル アメリカ市場拡大に向けた大型二輪車の商品化 : ホンダとカワサキにおける大型二輪車の漸進的イノベーション
言語 ja
タイトル
タイトル Commercialization of the Japanese large-scale motorcycles for the expansion in the American market : Incremental innovation of the large-scale motorcycles at Honda Motor and Kawasaki Heavy Industry
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 大型二輪車
キーワード
主題Scheme Other
主題 ホンダ
キーワード
主題Scheme Other
主題 カワサキ
キーワード
主題Scheme Other
主題 技術開発
キーワード
主題Scheme Other
主題 アメリカ市場
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 large-scale motorcycle
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Honda
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kawasaki
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 technological development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 American market
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
item_2_description_1
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
論文
記事種別(英)
en
Article
著者名(日) 出水, 力

× 出水, 力

ja 出水, 力

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著者名よみ デミズ, ツトム

× デミズ, ツトム

ja-Kana デミズ, ツトム

Search repository
著者名(英) DEMIZU, Tsutomu

× DEMIZU, Tsutomu

en DEMIZU, Tsutomu

Search repository
著者所属(日)
大阪産業大学経営学部経営学科
item_2_description_12
内容記述タイプ Other
内容記述 Japanese manufacturers started exporting the motorcycles to American market in the early 1960's and won the market from small motorcycles of Europe in the middle of 1960's. Then Japanese manufacturers developed the large-scale motorcycles and dominated the market in the beginning of the 1970's. Motorcycle production became the strongest industry of which Japan boasted. In this paper the processes of technological development of the large-scale motorcycles produced by Honda and Kawasaki are discussed. Technical domination of Japan at the motorcycle market had been steady for twenty years, but Harley, the USA manufacturer regained lost market in the after 1990's, and has been dominating the large-scale market motorcycle not only in the United States but also in Japan. The success of Harley depends on the lifestyle marketing. They sell motorcycles matched well with lifestyle and culture. However, Japanese manufacturers such as HONDA hold a dominant position in the world for their high-quality mass production system and high technology.
item_2_source_id_13
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11394617
item_2_relation_13
識別子タイプ EISSN
関連識別子 1345-1456
bibliographic_information ja : 大阪産業大学経営論集
en : OSAKA SANGYO UNIVERSITY JOURNAL OF BUSINESS ADMINISTRATION

巻 11, 号 3, p. 337-375, 発行日 2010-06
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Ver.1 2023-06-20 13:36:14.670127
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