ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大阪産業大学論集
  1. 大阪産業大学論集
  2. 人文科学編
  1. 大阪産業大学論集
  2. 人文科学編
  3. 117

メンタル・モデルから始める英語教育 : 英語を不得意とする日本の英語学習者に対して

https://osu.repo.nii.ac.jp/records/1547
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/1547
be110ff2-1f06-4135-aaea-0321f32fad17
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004354657.pdf KJ00004354657.pdf (2.0 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2005-10-30
タイトル
タイトル メンタル・モデルから始める英語教育 : 英語を不得意とする日本の英語学習者に対して
言語 ja
タイトル
タイトル A Method of English Language Education Started from a "Mental Model" : For Japanese Learners Who Are Not Good at English
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
論文
記事種別(英)
en
Article
著者名(日) 鈴木, 章能

× 鈴木, 章能

ja 鈴木, 章能

Search repository
著者名よみ スズキ, アキヨシ

× スズキ, アキヨシ

ja-Kana スズキ, アキヨシ

Search repository
著者名(英) SUZUKI, Akiyoshi

× SUZUKI, Akiyoshi

en SUZUKI, Akiyoshi

Search repository
著者所属(日)
大阪産業大学 教養部
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 There are currently university freshmen in Japan that have difficulty with the English verb "to be" and are even unable to write the entire alphabet. Many university English teachers therefore focus their classes on helping students acquire the knowledge necessary for reading English using a bottom-up process: the alphabet, vocabulary, and grammar, for example. However, students fail to acquire this knowledge even after many such classes. For university students who are not good at English, this kind of class tends to decrease their motivation to study English. In order to break this vicious cycle, an effective method might be one which reverses the sequence of the process ordinarily used in English teaching, as outlined below: 1. First, repeatedly have the students read English sentences using a "Mental Model," namely, using only inference and their knowledge of the world to represent the meaning of each sentence by drawing a picture. 2. Second, use sentences for which students cannot complete each picture without adequate knowledge of English grammar. This helps students realize the necessity and usefulness of English grammar. 3. Third, without using grammatical terminology, explain how to use aspects of grammar, such as participles, participial constructions, and infinitives, in order to find the subject, object, and predicate verb in an English sentence. 4. Finally, increase students' knowledge of English grammar through explanation and exercises. Using the process described above for six days, the author taught English to 165 Japanese students who are not good at English, and observed visible results in over 70% of them.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00028732
雑誌書誌ID
識別子タイプ EISSN
関連識別子 0287-1378
書誌情報 ja : 大阪産業大学論集. 人文科学編
en : JOURNAL OF OSAKA SANGYO UNIVERSITY Humanities

巻 117, p. 13-39, 発行日 2005-10-30
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:04:57.551396
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3