WEKO3
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教育用ネットワーク・ゲームの一構成モデル
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004699817.pdf (1.4 MB)
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2006-06-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教育用ネットワーク・ゲームの一構成モデル | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | Development of a network-game model for education | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
論文 | ||||||
記事種別(英) | ||||||
en | ||||||
Article | ||||||
著者名(日) |
片山, 益男
× 片山, 益男 |
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著者名よみ |
カタヤマ, マスオ
× カタヤマ, マスオ |
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著者名(英) |
KATAYAMA, Masuo
× KATAYAMA, Masuo |
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著者所属(日) | ||||||
大阪産業大学経営学部 | ||||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | インターネットを利用した教育用の競争型ゲーム(制約資源配分を含むもの)を実現するための1メカニズムを考案し,Windows IIS webサーバーと,ASPスクリプトを用いて,その動作を確認した。参加者のアクセスのみで自動的にゲームを進行できる特徴を持つ。そのメカニズムの内容を中心に説明した。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper presents a mechanism of network-game for education. Its characteristics are : 1) uses popular web servers, 2) allows constrained resource allocation model, 3) can play with no human assistance except game players. The mechanism is confirmed to work by Windows IIS web-server and ASP scripts. This paper explains the details of its mechanism. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11394617 | |||||
書誌情報 |
大阪産業大学経営論集 巻 7, 号 3, p. 241-272, 発行日 2006-06-28 |