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  1. 大阪産業大学人間環境論集
  1. 大阪産業大学人間環境論集
  2. 19

環境コミュニケーション・ツールとしての持続可能性 ラベルの認知度と購買選択への影響について ~大学生アンケート調査より~

https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2241
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2241
064e190f-45bc-415b-9ba8-6a5f11e2710f
名前 / ファイル ライセンス アクション
063-082.pdf 063-082 (3.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-09-28
タイトル
タイトル 環境コミュニケーション・ツールとしての持続可能性 ラベルの認知度と購買選択への影響について ~大学生アンケート調査より~
言語 ja
タイトル
タイトル Awareness of the“ Sustainability-Label” and its influence on purchasing decisions: A study of“ environmental communication” tools based on a survey conducted on university students
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 花田, 眞理子

× 花田, 眞理子

ja 花田, 眞理子

ja-Kana ハナダ, マリコ

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HANADA, Mariko

× HANADA, Mariko

en HANADA, Mariko

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The 12th Goal of SDGs (Sustainable Development Goals), namely, to “Ensure Sustainable Consumption and Production Patterns,” shows that the role of “environmental communication” tools such as “sustainability” labels becomes more important for transforming our world.
 In this study, a questionnaire survey, carried out on 231 university students, focusing on four points: (1) knowledge related to global warming; (2) awareness of “sustainability” labels; (3) environmental consideration in daily life activities; and (4) purchase decisions based on pricing or other factors.
 The results showed that many students were strongly influenced by economic factors when making purchasing decisions, such as buying LED electric bulbs which are energy efficient for lighting. Regarding awareness of “sustainability” labels, excepting the ECOMARK and PET BOTTLE classification mark, the level of awareness is low. Students are especially unaware or show little consideration of problems related to juvenile labor.
 On the other hand, results suggested the possibility to influence purchasing decisions if the meaning and significance of the sustainable-consciousness indicated by product labeling was explained properly.
bibliographic_information ja : 大阪産業大学人間環境論集
en : OSAKA SANGYO UNIVERSITY JOURNAL OF HUMAN ENVIRONMENTAL STUDIES

巻 19, p. 63-82, 発行日 2020-03-30
出版者
出版者 大阪産業大学学会
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1347-2135
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1160706X
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Ver.1 2023-06-20 13:23:16.935830
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