@article{oai:osu.repo.nii.ac.jp:00002493, author = {郭, 晨熙 and GUO, Chenxi}, issue = {1}, journal = {大阪産業大学経営論集, OSAKA SANGYO UNIVERSITY JOURNAL OF BUSINESS ADMINISTRATION}, month = {Nov}, note = {The impact of logistics activities on the environment is becoming more and more obvious,with the development of society and economy, increasing the logistics flow. Meanwhile, the transformation of logistics management and the larger scale logistics equipment had the great influence on that. For instance, excessive vehicle transportation increases fuel consumption and road requirements. It resulted in exhaust gas, noise, many other pollution and traffic jams; Excessive packaging, disposable packaging not only consumes a lot of social resources, but also generates a lot of waste, which has to be spent a lot of financial resources and labor resources go to recycling and processing. For realizing an environment symbiotic society, Green Logistics that can reduce the burden on the environment is an important and necessary part of development model. This study analyzes the specific content of logistics cost in Green Logistics through logistics cost in a broad sense, The reasons for the slow development of green logistics in China are then identified from the perspective of logistics costs, and feasible solutions are targeted., 社会・経済の発展とともに、輸送する貨物量の増加、物流センターの自動化・ロボット化や物流機器の大型化など、物流活動が環境に与える影響はますます顕著になってきている。 例えば、トラック輸送は大量の燃料を消費し、道路の保守コストを増加させ、排気ガスや騒音などの公害や交通渋滞を発生させている。過剰包装や使い捨てのパッケージは、多くの資源を浪費するだけでなく、廃棄物を発生させ、リサイクルや処分に多額の費用を必要とする。環境共生型の社会を実現するためには、環境負荷軽減を意識したグリーン物流が、重要な一翼を担うものであり、必要な開発モデルである。本研究では、広義の物流コストを通じてグリーン物流における物流コストの具体的内容を説明し、物流コストの観点から中国のグリーン物流の発展が遅れている原因を探り、それに対応した問題解決のための実現可能な提案について考察する。}, pages = {61--73}, title = {中国におけるグリーン物流と物流コストに関する一考察}, volume = {24}, year = {2022}, yomi = {グゥオ, チェンシィー} }