@article{oai:osu.repo.nii.ac.jp:00002480, author = {張, 善会 and Zhang, Shanhui}, issue = {2・3}, journal = {大阪産業大学経営論集, OSAKA SANGYO UNIVERSITY JOURNAL OF BUSINESS ADMINISTRATION}, month = {Jul}, note = {The government,in formulating the tourism policies for the post-coronavirus era, is aiming at increased spending on “entertainment and recreational services”. These policies, however, are from the viewpoint of the government and Japanese businesses, so there exists a possibility that they are significantly deviated from the needs of Chinese tourists. This is because a key point in tourism is to focus on the consumption process from the consumers’ standpoint. With this in mind, we consider marketing activities geared to inbound tourists from China using a value co-creation marketing approach. This paper gathers data focusing on the processes that take place before, during, and after consumption from the standpoint of value co-creation marketing. The purpose of this paper is to categorize such data from the viewpoint of customers’ intentions., 日本政府はコロナ後を見据えた観光政策を立案して「娯楽等サービス費」の増加を目指している。しかし、これらの政策は行政側、日本の事業者側からの考察であり、中国人観光客のニーズと大きな乖離が生じている可能性がある。なぜならば、観光で重要な視点は消費者の立場で消費プロセスに注目することだからである。 このような問題意識から中国人インバウンドに対するマーケティング活動を検討するために価値共創マーケティングのアプローチで考察する。本論文は価値共創マーケティングの視点から消費前、消費中、消費後のプロセスに焦点を当てて情報収集する。そして、顧客を意志と能力の視点で考察することが目的である。}, pages = {19--35}, title = {中国人インバウンドへの観光消費に関する調査 ―価値共創マーケティングの意志と能力の視点から―}, volume = {23}, year = {2022} }