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物流情報化と企業戦略 : 日中の代表的物流企業の連携戦略
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/271
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2717e5570d5-cfd8-4639-9cbb-9a9ea6e04b73
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
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公開日 | 2011-06-01 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 物流情報化と企業戦略 : 日中の代表的物流企業の連携戦略 | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Business Strategy in the Logistics Information Era : Alliance Strategy of Representative Logistics Firms in Japan and China | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 物流 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 代表的企業 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | RFID タグ | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 企業戦略 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 連携戦略 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | SCM | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Logistics, Representative Firm | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | RFID Tag | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Business Strategy | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Alliance Strategy | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Supply Chain Management | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
item_2_description_1 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||
記事種別(日) | ||||||||
論文 | ||||||||
記事種別(英) | ||||||||
en | ||||||||
Article | ||||||||
著者名(日) |
金, 双鴿
× 金, 双鴿
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著者名(英) |
JIN, shuangge
× JIN, shuangge
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著者所属(日) | ||||||||
大阪産業大学経営・流通学研究科 | ||||||||
item_2_description_12 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The keen competition of logistics world among international standardization of RFID tag is noteworthy in the globalized economic world, because the SCM and logistics strategy demand the instantaneous inventory response of shipper firms. NYK Line in Japan and SIPG in China build up the international alliance in order to get the status of de facto standard in this technological innovation field. It is expected for them to lead this trend as the strongest driver in the global logistics world. Based on this background, this paper concentrates on analyzing why they can be called the representative firms promoting the RFID tag standardization. NYKhas been growing as the total logistics firm in comparison with MO weighting to the shipping sector. The comparative business model analysis between NYK and MO is the essential theme of this paper. On the other SIPG has been playing the leading role in the global logistics port management. Therefore NYK and SIPG can cooperate with each other to promote synergistically the global SCM business model. The scale of synergistic effect can be estimated by the growth rate of container through put volume especially in Shanghai port. | |||||||
item_2_source_id_13 | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11394617 | |||||||
item_2_relation_13 | ||||||||
識別子タイプ | EISSN | |||||||
関連識別子 | 1345-1456 | |||||||
bibliographic_information |
ja : 大阪産業大学経営論集 en : OSAKA SANGYO UNIVERSITY JOURNAL OF BUSINESS ADMINISTRATION 巻 12, 号 3, p. 327-355, 発行日 2011-06 |