WEKO3
アイテム
諸機関のエネルギ変換効率の改善について : 名称および理論エネルギ変換効率について
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/1364
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/1364282fbe2f-84a3-4e75-ab6f-e2590b4d9172
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00005072228.pdf (1.7 MB)
|
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-02-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 諸機関のエネルギ変換効率の改善について : 名称および理論エネルギ変換効率について | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | For Better Energy Conversion Efficiencies of Engines : About Names and Theoretical Energy Conversion Efficiencies | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 内燃機関 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 理論熱効率 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 正味熱効率 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | オットーサイクル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | サバテサイクル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | エネルギ変換効率 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 暫定正味エネルギ変換効率 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Internal combustion engine | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Theoretical thermal efficiency | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Brake thermal efficiency | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Otto cycle | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Sabathe cycle | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Energy conversion efficiency | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Provisional-net energy conversion efficiency | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
著者名(日) |
永田, 勝
× 永田, 勝 |
|||||
著者名よみ |
ナガタ, マサル
× ナガタ, マサル |
|||||
著者名(英) |
NAGATA, Masaru
× NAGATA, Masaru |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 大阪産業大学工学部交通機械工学科 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Instead of the traditional thermal efficiency for engines, the better name should be adopted. And, the new improved energy conversion theory for engines is adopted instead of the traditional energy conversion theory of thermodynamics. The following three ideas are applied in the improved theory : (a) Energy (quantity) of each change should be calculated on the cycle-lowest base (atmospheric condition) in place of the absolute zero base; (b) The energy required for compression work in a cycle can not be ignored; and (c) The phenomena taking place in the combustion chamber are only one part in the engine, and the brake (net) performance should be obtained by considering the entire engine. As a result, the provisional-net energy conversion efficiency in the entire engine in place of the traditional theoretical thermal efficiency in the combustion chamber is obtained by the improved theory. And, the efficiency has related closely to the brake thermal efficiency, and more, the theoretical forecast of engines development has been improved. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN0002870X | |||||
書誌情報 |
大阪産業大学論集. 自然科学編 巻 119, p. 1-24, 発行日 2008-02 |