ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大阪産業大学論集
  1. 大阪産業大学論集
  2. 人文・社会科学編
  1. 大阪産業大学論集
  2. 人文・社会科学編
  3. 40

教員の語りにみるサービスラーニング・プロジェクトのデザイン原則

https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2335
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2335
2eafd198-010f-446e-b0bd-b8deef97c2dd
名前 / ファイル ライセンス アクション
053-071.pdf 053-071 (4.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-10-15
タイトル
タイトル 教員の語りにみるサービスラーニング・プロジェクトのデザイン原則
言語 ja
タイトル
タイトル Design Principles for Service-Learning Projects Found in Teachers’ Narratives
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 サービスラーニング
キーワード
主題Scheme Other
主題 教員の語り
キーワード
主題Scheme Other
主題 プロジェクト活動デザイン
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Service-Learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teacher Narratives
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Design of Project Activities
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 今中, 舞衣子

× 今中, 舞衣子

ja 今中, 舞衣子

ja-Kana イマナカ, マイコ

Search repository
IMANAKA, Maiko

× IMANAKA, Maiko

en IMANAKA, Maiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 What design principles are effective for realizing and sustaining service-learning projects? The author seeks an answer for this question by examining teacher narratives. Prior research on service-learning has not focused much on this body of material, so this study attempts to extract and categorize design principles from teacher narratives that may prove useful for future practice. As a result, 22 design principles related to four categories (place, community, artifacts, and activity) were extracted. The results of the analysis show that it is important to match the characteristics and expertise of the university/department with the project. This would allow students to view their participation in the project as a series of learning practices at the university. It is also important to design the mediation of activities, including organizations that serve as hubs and mechanisms to connect people to each other. This allows a project to become
a sustainable activity involving multilayered communities, rather than an independent short-term endeavor conducted by individual faculty members.
書誌情報 ja : 大阪産業大学論集 人文・社会科学編
en : JOURNAL OF OSAKA SANGYO UNIVERSITY Humanities & Social Sciences

巻 40, p. 53-71, 発行日 2020-10-31
出版者
出版者 大阪産業大学学会
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1882-5966
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12289436
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:20:05.289991
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3