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アイテム
絆を演出する情緒的なプロダクトデザインに関する実践研究 ― モノからコトへ、時間軸を内包するおくりものの提案 ―
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2095
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/20959d64dffb-2b26-4b2c-b3ac-908a44f62f4d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
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公開日 | 2018-09-20 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 絆を演出する情緒的なプロダクトデザインに関する実践研究 ― モノからコトへ、時間軸を内包するおくりものの提案 ― | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Designing Emotional Products that Lead to Bonding and Conveying Ambiance: A Discussion of a Gift Proposal Project Transforming an“ Object” to a“ Service” along a Time Axis | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | プロダクトデザイン | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 情動とデザイン | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | コトのデザイン | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ユーザー体験 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Product design | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Emotional design | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Service design | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | User experience design | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
小玉, 一徳
× 小玉, 一徳
× KODAMA, Kazunori
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抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Described here is a practical research project to develop an experimental product that is designed to create emotional bonds and reify a characteristic "arnbiance" between the giver and recipient, and verify its effectiveness by interviewing test users. The project conception is composed of two parts. First is the transforming of a product (object) to utility (service) along an intended time axis. Included in a discussion are not only product design, but also the aspect of user experience designing. After idea development, we have designed a gift named ONE, a box consisting of two post cards. As the user test, it is suggested that the product can be emotional and give us the some positive impression. |
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書誌情報 |
ja : 大阪産業大学論集 自然科学編 en : JOURNAL OF OSAKA SANGYO UNIVERSITY ACADEMIC SOCIETY OF OSAKA SANGYO UNIVERSITY Natural Sciences 巻 129, p. 77-87, 発行日 2018-06-30 |
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出版者 | ||||||||||||
出版者 | 大阪産業大学学会 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0287-1394 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN0002870X |